diumenge, 25 de maig del 2008

Xerrada d'en Josep Lluís Gabriel


El passat 9 de Maig, ens va visitar el director de Bitlonia.com, i curiosament, ex – alumne de la EUPMT. Ens va delaitar amb una esplèndida xerrada sobre el Marketing 2.0, els cercadors, eMedia i l’internet en qüestió.

Ens va parlar de la importancia que té un usuari actualment. Es el responsable total de l’èxit que pugui tenir una pàgina web. Per tant, és molt important elaborar una plana web, pensant sobretot per l’usuari, i els serveis que se li poden oferir.

El Marketing 2.0 és un terme que ha sorgit en aquests últims anys, en el qual pots fer negoci a través d’internet. Ofereix una personalització de les teves pròpies compres, i altres serveis dirigits a la economia per internet. Un altre aspecte del marketing 2.0 és la d’ intentar abarcar molts medis, sovint podem trobar anuncis d’empreses que han començat a ser distribuïts per internet i han acabat apareixent als altres medis. Aquest, ofereix continguts que formen part de la interactivitat amb l'usuari com enquestes, fòrums,i espais per a la opinió del visitant.

Per el que fa les cercadors, ens va explicar diferents coses. Va esmentar l’ho important que són els cercadors actualment. Poques empreses poden donar-se el luxe de no aparèixer en cercadors com el Google o Yahoo. Ja que aquests cercadors, tenen milions de visites, i això significaria la expansió de la informació de la empresa per tot el món.
També és important tenir un bon posicionament a la web, ja que tots els usuaris solen anar a les pàgines que es troben a les cinc primeres posicions. Per posicionar-se a un cercadors hi han dos tipus:

Posicionament natural (SEO): és gratuït, i la seva construcció és de llarg termini.És lent i no és ni molt menys immediat.

Posicionament per pagament: Són aquella publicitat que es troba al costat dretde la pàgina, quan busques una paraula per intenret.
El desvantatge d’aquest és que és de pegament, i l’avantatge és que es immediat.